تعمیرات مانیتور
نوشته شده توسط : alirezam216

تعمیرات تخصصی مانیتور

مرکز تعمیرات مانیتور کلیه ی مشکلات احتمالی و عیوب ساختاری انواع مانیتورهای موجود در بازار را در سطح کیفی بالایی مرتفع می سازد. تمامی مانیتورهای CRT، LCD، LED و OLED برندهای مطرحی چون ال جی، ایسوس، سامسونگ، ایسر و دل در این مرکز قابل ترمیم و بازیابی می باشند. تکنسین های مجموعه ی تعمیر مانیتور با به کارگیری ابزارآلات فنی مدرن و سازگار با مدل مانیتور مورد نظر، ایرادات دستگاه را برطرف می نمایند.

تعمیر مانیتور

انواع خرابی مانیتور

به طور کلی مانیتور دارای قطعات سخت افزاری متعددی می باشد که خرابی هر یک می تواند روند کاری این تجهیزات را مختل سازد. خاطرنشان می نماییم که تمامی مراحل بازیابی قطعات مانیتورهای معیوب در نمایندگی تعمیرات تی وی مانیتور براساس پارامترهای استاندارد و اصولی شکل می گیرند.

تعمیر گرافیک مانیتور

عوامل و اجزاء زیادی هستند که برای نقش بستن تصاویر بر روی مانیتور، دست به دست هم می‌دهند. یکی از این اجزاء، چیپ گرافیک یا بهتر است بگوییم واحد پردازش کارت گرافیک است که زحمت پردازش تمامی تصاویر، قبل از نمایش آن‌ها بر روی مانیتور را می‌کشد. درواقع اساس کار مانیتور، نمایش تصاویر است که برای انجام چنین عملیات بزرگی نیاز است تا تک تک تصاویر از نظر پارامترهای مختلفی مورد پردازش قرار بگیرند.

بنابراین اگر چیپ گرافیکی وجود نداشت تا تصاویر را پردازش کند، هیچ یک از تصاویر بر روی مانیتور نمایش داده نمی‌شدند. درصورتی که هیچ تصویری بر روی مانیتور نمایش داده نمی‌شود، تصاویری که بر روی مانیتور نمایش داده می‌شوند بهم‌ریخته هستند، تصویر مانیتور سیاه است یا اینکه تصویر بر روی مانیتور گیر کرده است به این معناست که چیپ گرافیک آن آسیب‌دیده است و به تعمیر یا حتی تعویض نیاز دارد.

خاموش شدن خودکار صفحه نمایش

خرابی در یک یا چند فیش پشت مانیتور، می‌تواند باعث خاموش شدن خودکار آن شود که درواقع دو نوع خرابی فیش برای مانیتور ها وجود دارد؛ خرابی اتصال فیش و خرابی مادگی برد اصلی مانیتور. برای حل هر دوی این مشکلات، باید مانیتور توسط تعمیرکار مجاز و متخصص باز شود که باز کردن مانیتور توسط خودتان می تواند باعث صدمات بیشتر به آن شود.

تعمیر پورت HDMI مانیتور

پورت HDMI تنها رابطی است که هم می‌تواند صدا و هم می‌تواند تصویر را به صورت دیجیتال انتقال دهد. بنابراین انتقال تصویر و صدا به صورت هم‌زمان و باکیفیت بسیار بالا در مانیتورها را مدیون پورت HDMI هستیم. دو دلیل مهم وجود دارد که موجب از کار افتادن پورت HDMI می‌شود.

اول از همه نوسان برق و دوم اتصال کابل‌ غیراستاندارد به پورت HDMI مانیتور. بنابراین برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی برای پورت HDMI مانیتور خود باید حتماً مانیتور خود را به محافظ برق متصل کنید و از همه مهم‌تر از کابل استاندارد برای اتصال به این پورت استفاده کنید. درضمن می‌توانید با خیال راحت تعمیر یا تعویض پورت HDMI مانیتور خود را به مرکز تعمیرات مانیتور بسپارید.

تعمیر پنل مانیتور

پنل بخش اصلی مانیتور است که به تنهایی چیزی حدود 60 تا 70 درصد ارزش مانیتور را شامل می شود. اکثریت قریب به اتفاق پنل های بکاررفته در مانیتورهای امروزی بسیار آسیب پذیر هستند تا آنجا که یک ضربه کوچک می‌تواند خسارت های جبران ناپذیری به آنها وارد کند. خرابی پنل در حالت های مختلفی روی می دهد. بهم‌ریختگی رنگ ها و تصاویر، وجود نقاط رنگی روی صفحه نمایش، خط خوردگی و شکستگی پنل، قطع و وصل شدن تصویر و وجود خطوط افقی روی پنل، برخی از مهمترین خرابی‌هایی است که ممکن است برای این بخش روی دهند.

تعیین این مسئله که آیا امکان تعمیر پنل وجود دارد یا خیر بستگی به نوع اشکال پیش آمده در پنل دارد. در صورت خرابی پنل، کارشناس تعمیر تلویزیون، به بررسی پنل پرداخته و بسته به نوع اشکال پیش آمده در آن امکان یا عدم امکان تعمیر آن را مشخص می‌کند. در اغلب مواقع که مشکل پنل حاد باشد تعویض آن بسیار به صرفه تر از تعمیر خواهد بود.

 

انواع کلید اتوماتیک 

 

انواع کلید هوایی





:: برچسب‌ها: تعمیرات تخصصی مانیتور , مانیتور , تعمیر مانیتور , تعمیر برد مانیتور , تعمیر فلت مانیتور ,
:: بازدید از این مطلب : 186
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 7 بهمن 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: